Dersin Adı | Optik ve Modern Fizik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 202 | Bahar | 4 | 2 | 5 | 7 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Üniversite eğitimin ilk aşamasında öğrenciye optik ve modern fiziğin teorisine ve bu teorinin pratik problemlere uygulanmasına genel bir bakış verilecektir. Optiğin ve modern fiziğin temel yasaları cebir temelli fizik formüllerinin geliştirilmesi ve matematiksel türetilişleriyle tanıtılacaktır. Öğrenciler fizik yasalarının doğanın işleyişini açıklamada nasıl kullanıldığını görmek için analitik yetenekler geliştirmeye yönelik olarak problemler üzerinde çalışacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Optik, girişim, kırınım, görelilik, kuantum fizik,molekül ve yoğun madde fiziği, nükleer ve parçacık fiziği ile ilgili bilgiler bir birleriyle tutarlı ve akıcı şekilde verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Işığın doğası ve yayılması | Chap. 33 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1078-1104. |
2 | Geometrik optik | Chap. 34 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1111-1142. |
3 | Geometrik optik, girişim | Chap. 34+35 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1143-1179. |
4 | Kırınım | Chap. 36 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1186-1210. |
5 | Görelilik | Chap. 37 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1218-1245. |
6 | Fotonlar: parçacık olarak davranan ışık dalgaları; Dalgalar olarak davranan parçacıklar | Chap. 38+39 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1254-1286. |
7 | Dalgalar olarak davranan parçacıklar | Chap. 39 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1286-1313. |
8 | Kuantum mekaniği I: dalga fonksiyonları | Chap. 40 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1321-1345. |
9 | Kuantum mekaniği I: dalga fonksiyonları; kuantum mekaniği II: atomik yapı | Chap. 40 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1345-1375. |
10 | Kuantum mekaniği II: atomik yapı | Chap. 41 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1376-1401. |
11 | Moleküller ve yoğun madde | Chap. 42 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1407-1434. |
12 | Nükleer fizik | Chap. 43 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1440-1464. |
13 | Nükleer fizik, parçacık fiziği ve kozmoloji | Chap. 43+44 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1464-1494. |
14 | Parçacık fiziği ve kozmoloji | Chap. 44 in H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016), 1494-1519. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | H.D. Young+R.A. Freedman+A. L. Ford, “Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics” (14th Ed.), Pearson (2016) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, “Fundamentals of physics” (9th ed.); Giancoli, “Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics and Mastering Physics” (4th Ed.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 75 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 20 | ||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 154 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest